Pirukad

Imehea kapsapirukas

Minu kapsapiruka mälestused seostuvad ikka isa tehtud pärmitaigna pirukatega. Seega olin suht skeptiline uuele retseptile. Kuid kuna kõik kiitsid seda, siis proovisin järgi. Retsept pärit Toidutarest. Tõepoolest… See osutus veelgi paremaks kui ma arvata oskasin ning kui oleks edaspidi valida, siis eelistaksin seda alati oma isa omadele. Mulle maitses pirukas kõige paremini soojalt. See sulanud juust annab imehea maitse.

250 g margariini
250 g kohupiima või kodujuustu (mina tegin kodujuustuga)
5.25 dl jahu
0.5 tl soola
1 tl suhkurt
200 g juustu
1.5 kg valget peakapsast (võib isegi rohkem panna)
4 tk muna
2 dl hapukoort
1 tl soola
1 tl suhkurt
hakitud tilli

Sega kohupiim, toasoe margariin, jahu, sool ja suhkur ühtlaseks tainaks, pane see veidikeseks külma. Haki kapsas peeneks ning hauta väheses vees poolpehmeks. Maitsesta soola, suhkru ja hakitud tilliga. Nõruta hautatud kapsas sõelal kuivaks. Suru tainas ahjuplaadi põhja ja äärtele. Jaga nõrutatud kapsas ühtlaselt tainale. Riivi juust ja puista kapsale. Sega munad ja hapukoor ning vala ühtlaselt kattele. Küpseta ahjus 200°C juures 20-30 minutit.